Toimetuse kontakt: arireisija@estravel.ee
Reklaam: reklaam@estarvel.ee

Odavad lennupiletid. Müüt või tegelikkus?

Lennupiletite turundus on viimastel aastakümnetel keskendunud eelkõige madalale hinnale, mis on tihti vaid peibutuseks, et kõikvõimalikke teenuseid juurde müüa.

Kui esialgset hinda saab lennufi rmade lõikes lihtsalt võrrelda, siis kulud lisateenustele võivad mitu korda eri neda. Samuti ei ütle pileti baashind midagi selle kohta, millist teenindust ja mugavusi on reisil oodata.

Suunanäitajaks lisatasude võtmisel on low-cost-lennuettevõtted. Neist Euroopas suurima, Ryanairi märtsis lõppenud majandusaasta aruandest võib lugeda, et keskmine reisija maksis Iiri ettevõttele lisateenuste eest juurde üle 45% algsest piletihinnast.

Sealjuures muutis Ryanair tavapärase käsipagasi tasuliseks alles majandusaasta teises pooles ja selle uue poliitika efekt pole nendes numbrites veel täielikult avaldunud. Muide, tasulise käsipagasi hinda on lühikese aja jooksul juba kohati kahekordistatud ja samamoodi on tõsusutrendis ka muude lisateenuste hinnad.

Kahtlemata võib odava hinna nimel lennata pagasita ja pardateeninduseta, istuda lennukis, ükskõik kus (pane tähele, et ilma istekoha eest eraldi maksmata võidakse ka ühes broneeringus reisijad lennuki erinevatesse otstesse paigutada!) ja kes saavad iseteeninduse korras ja õigeaegselt kõigi vajalike formaalsustega hakkama. Aga samas on piisavalt ka neid, kes maksavad nimetatud komponentide eest lausa mitmekordse summa võrreldes odava alghinnaga.

 Fakt on see, et lisateenuste eest saadav raha moodustab olulise osa selle low-cost-ettevõtte tuludest ja ilma nendeta ollakse suures kahjumis. Teine suur Euroopa low-cost-lennufi rma Wizzair kopeerib Ryanairi hinnapoliitikat ja lisateenuste turul ringlev raha on magus tükk ka muude valdkonna ettevõttete jaoks (mis valdavalt üsna kehva kasumlikkusega või sootuks kahjumlikud on).

Et ebameeldivaid üllatusi vältida, tasub lennupiletit ostes pöörata tähelepanu järgmisele:

1. Millise lennukiga lend toimub, kas seal on WiFi ja lustikuvar ning kui palju nende eest tuleb maksta? NB! Uuemad lennukid on mugavamad kui vanemad, reaktiivlennuk mugavam kui propellerlennuk ja laiakereline reaktiiv teeb omakorda silmad ette kitsakerelisele.

 2. Kas pagas sisaldub hinnas või tuleb kohvri(te) eest makst a eraldi? NB! Pagasi eest on enamasti soodsam tasuda kohe kui hiljem juurde maksta.

lennupiletid

3. Kas istekoht on oluline? Tihti tähendab istekoha valimine lisatasu. Halvimal juhul saad koha kaaslasest eraldi WC lähedale kahe võõra vahele.

4. Kas tahad lennul süüa-juua? on see hinna sees või lisatasu eest? PS! Ette tellides on valik suurem.

5. Millised on lendude väljumise ja ümberistumise ajad? Pole harvad juhud, mil ümberistumis – aeg on kas eba mõistlikult pikk või riskantselt lühike. Kui pead ööbima hotellis, kuhu tuleb sõita, võib kallim pilet osutuda lõpuks soodsamaks.

7. Kas ja kui palju saab lennates koguda punkte boonuskaardile? Vahel võib tühine juurdemaks pika lennu piletihinnale kahekordistada saadavate punktide arvu ning tagada paindlikumad muutmis- ja tühistamistingimused. 8. Millised lisavõimalused üht või teist lennumarsruuti kasutades on? Lisalennud või -sihtkohad võivad piletihinna hoopis soodsamaks muuta ja samas saad põnevama elamuse. osa lennu fi rmasid pakub transiitlinnas pikema peatuse korral tasuta linnaekskursiooni või hotellimajutust. Et end kõigega kurssi viia, on vaja aega ja uurimistööd. Õnneks on ka lihtsam variant – kasuta reisi planeerimisel professionaalse reisikonsultandi abi.

Tekst: Mauri Saarend / Estraveli lennupiletite ja reisikindlustuse müügidirektor 03. mai, 2020