Toimetuse kontakt: arireisija@estravel.ee
Reklaam: reklaam@estravel.ee

Orienteeru lennufirmade boonusprogrammides

Kuidas lendamiselt lõigata kasu ja teenida ihaldusväärseid punkte? Mida punktid annavad ja kuidas lisanduvate maksude rägastikus võimalikult kasulikult navigeerida?

Maailmas on kolm suuremat allianssi – SkyTeam, OneWorld, Star Alliance. Viimasel on pakkumist Tallinnast kindlasti kõige enam (SAS, Lufthansa, Turkish Airlines, LOT, Swiss).
OneWorldi esindab meil ainult Finnair ja SkyTeami enda lennukid Tallinnasse ei lenda, küll on Air Balticu Amsterdami ja Pariisi lendudel vastavalt KLMi ja Air France’i lennunumbrid.
Alliansisiseselt saab ühe fiˆrma kaardiga enamasti ka teiste lennufiˆrmade lendudel punkte koguda, aga see ei pruugi kehtida kõige odavamate broneerimisklasside puhul.

RINGIGA SAAB ROHKEM PUNKTE
Enamasti antakse punkte vastavalt reaalselt lennatavale kilometraažile. Kuid punktide saamist võivad mõjutada ka nii teenindusklass kui broneerimisklass.
Ehk kokkuvõtlikult: kallimatel piletitel korrutatakse kilometraaž läbi kõrgema ja odavamatel madalama koefitsiendiga.

Odavamate pakkumiste puhul teise firma kaarti kasutades võib selleks koefitsiendiks paraku ka null olla.
Säästureisija jaoks kahetsusväärne tendents on see, et tänapäeval on mõni lennufirma kilomeetripõhisest arvestusest loobunud ja annab punkte ainult reaalselt piletitele kulutatud raha eest. Õnneks ei ole see veel valdav. Sel põhjusel olen ma ise loobunud näiteks Lufthansa kaardi kasutamisest ja kogun Stariga lennates punkte pigem Turkish Airlinesile.

Boonusprogrammiga liitumine on lihtne – enamasti seisneb see ainult veebipõhise
ankeedi täitmises, mille vastu saab liikmestaatust kinnitava numbri ja virtuaalse või füüsilise kaardi. Numbrit tuleks edaspidi broneeringutesse lisada.

Kuna kilometraaž on siiski veel punktide andmisel valdav, tasub tähele panna, et kogumiseks parimad on pikad, mitmete
ümberistumistega marsruudid.
Piletihinna protsentuaalne vahe Lõuna-Euroopa ja Põhja-Ameerika lendude puhul ei pruugi olla väga suur, aga teine toodab punkte oluliselt enam (ja on boonusena ka paremate lennukite ja teenindusega).

Ma olen ise näiteks kunagi New Yorki lennanud marsruudil Tallinn – Praha – Amsterdam – Atlanta – Washington – New York. Kuigi sama raha eest oleks saanud ka lihtsalt Tallinn-Amsterdam-New York valida. Toona mu põhieesmärk polnud küll punktide kogumine (tahtsin lihtsalt igas transiitlinnas aega veeta), aga loomulikult saab sellise lähenemisega ka punkte märkimisväärselt enam kui otsema trajektoori puhul.

British Airwaysil (OneWorld) on punktide kogumisel selline lahe lisavõimalus, et ühes majapidamises elavate inimeste kontod saab ühendada. Seega koos kaaslase ja lastega reisides kogunevad ühiskontole mitmekordsed
punktid. Mida siis hiljem saab ka näiteks ainult ühe inimese poolt kasutada.

lennufirmade boonusprogrammid

PUNKTIDE EEST LENNUD VÕI ASJAD
Lisaks lendudele saab punkte koguda autorendi, hotellimajutuse ja tax-free-ostude pealt. Mujal maailmas ka näiteks suvaliste krediitkaarditehingute pealt, aga Eestis pole see praegu veel levinud.

Rohkete punktide ja lendudega kaasneb programmis kõrgem staatus (hõbe, kuld, plaatina jne), mille suurim praktiline kasu võib olla äriklassi ootesaalide sissepääs ka turistiklassis lennates. Lisaks võimalus kasutada äriklassi check-in’i ja prioriteetset turvakontrolli, võtta kaasa rohkem pagasit ja saada suurema tõenäosusega viimase hetke upgrade’e.

Punktide kasutamisel pakub mõni firma ainult reisiteenuseid, mõni (Turkish Airlines, Etihad, Czhech Airlines, Lufthansa) aga ka näiteks veebipoodi, millest võib hankida majapidamistarbeid, elektroonikat või muud säärast.

Kui aga kasutada punkte uute lendude ostmiseks, tasub hoolega jälgida, millisele marsruudile (mis riigist alates ja millise vedajaga!) neid kõige kasulikum osta on.

Asi on nimelt selles, et enamasti kehtivad punktid ainult pileti baashinna kompenseerimiseks. Lisanduvate maksude eest tuleb tasuda reaalses rahas.
Kuna mõne lennufirma hinnapoliitika on selline, et piletihind ise on sügavalt sümboolne ja pea kogu tulu tulebki maksudest (mis suuremas osas pole sugugi mitte riiklikud, vaid lennufirma enda suva järgi kehtestatud), siis on selge, et selline pilet endast eriti head väärtust ei kujuta.

Siiski võib igas programmis leida mingeid sweet spot’e, kus on lisanduvate maksude osakaal märkimisväärselt väiksem.

Tooksin siinkohal näiteks British Airwaysi. Soovides auhinnapiletit
Londonist Hawaiile, tuleb firmale ainuüksi maksudena tasuda üle 500 euro. Parem on juba võtta odav eraldi pilet New Yorki (millega saab koguda täiendavaid punkte) ja sealt omakorda see Hawaii auhinnapilet oluliselt vähemate punktide ja alla 100 € maksude eest.

Või veel üks näide sama firmaga. Auhinnapilet BA lendudel Helsingist Dubaisse ja
tagasi toob enesega kaasa ligi 300 € makse. Kasutades samu punkte aga hoopis Finnairi lendude ostmiseks, pääseb alla 50 € maksudega. Ehk reaalne kulu on kuus korda väiksem!

Kui enda hammas ei hakka reeglitele peale, võib juba pileti broneerimisel küsida reisikonsultandilt nõu, kuidas lennuga võimalikult palju punkte teenida.

Allianssidest ja sinna kuuluvatest firmadest oli lähemalt juttu Ärireisija 2020. aasta
kataloogis.

Autor: Mauri Saarend, Estraveli kontserni ostujuhtimise direktor. / Foto: Shutterstock. 19. september, 2022

Artiklite arhiiv

1